Friday, September 10, 2010

Semua Bagai Nak Gila



Assalamualaikum w.b.t

eheh.agak lama seyh tunngu abis puasa.sengaja je ta post new entry time bulan puasa,HAHA.

act,aku puasa penuh tahun ni.keh keh keh(p/s:bukan tahun ni je,dri
aku kecik mmg puasa penuh)
haha.
Bila raya,mesti aku na kene mohon maaf.lemah skit ahh,pepagi plak tuuu,tapi takpe,aku kan budak baik.wahah!.yang peliknya,adik aku ta pernah mintak maaf kat aku time hari raya,susah ke na mintak maaf kat abang yang soleh ni??hahaha

Bila raya,mesti dapat duit raya kan?kan kan kan??tapi aku takk weyhhh!!what the fishh yaww,aku budak skola lagi tau walau aku dah 18(hey,aku muda lagi belum cukup 18).ouhhh,damn adik aku,adik adik sedare aku pun dapat duit raya,banayak pulak tuh,jelesss,jelesss mmg jelesss aku.kenapa??kenapa aku ta dapat duit raya tahun niii???!well,its ok.aku sebenarnye ada bnyak duit dalam wallet buruk ni.ermmm

Hey hey,tahun ni gak first time aku ta semayang raya kott.ouhh,serious shit tahun ni mmg ta dpt semayang raya.penuhhh ouhhh.tapi kan,time semayang jumaat arini,kemana hilang saf-saf yang penuh membuak-buak mcm pagi tadii??kemana??!whattt theee...haishhh.bila raya lah,sunat didahulukan,wajib dilupakan.Iman didahulukan,Amal Diutamakan,Wajib didahulukan,Sunah Diutamakan.well well welll..

(Arwah Bebe Binti Mayin bersama Ibu Halimah Binti Moiden)
Mood??tahun ni mood raya kureng ahhh pook.Serious shit aku cakap,ehh salah.aku taip ni dari hati ke jari yang menaip.Aku macam na nangis pagi tadi,bila arwah nenek aku takde tahun ni.Aku selalu ta dengar ckap die,selalu kene bebel,kene marah.tapi aku tau,dalam marah,bebel die tu,dia sememngnya sayang aku sgt.Rasa janggal ramadhan tahun ni takde orang na bebel aku bangun shur lambat,tade orang na marah aku macam arwah nenek aku marah.Syawal tahun ni,takde orang na bebel aku suh pergi mandi cepat,pergi semayang raya cepat,takde orang na peluk cium aku macam arwah nenek aku.Memang Allah s.w.t lebih sayangkan dia.Bila dia dah takde,baru aku menyesal ta dengar cakap.Mmemang betul lah,setiap bebelan arwah nenek aku ada hikmahnye.erghhh,jap.stop tulis,aku dah ta tahan ni......Hmm,ok i'm back.
Selalu teringat bila masuk waktu semayang mesti dia cakap
"ubai,dah solat??"
"blum lahh mama,jap lagi"
"jangan tangguh,ta baik."
"alaaa~.jap jee.jap jap"

p/s: aku panggil arwah nenek aku "mama"

bila dah lepas amik wudhu

"ubai,biasanya doa doa budak umur macam ubai Allah makbulkan.Doakan mama jap bolehh?"
"doakan apa mama?"
"sini,pegang dada mama.ada bunyi takk?"
"ada,mcm kahak kahak jee?"
"ntah laa ubai,sakit sangat.doakan mama cepat sembuh tau?"
"iye lah mama."

then aku masuk bilik,ta solat isyak pun.aku duk baca majalah.konon konon nyee tengah semayang.then arwah nenek aku ingat aku semayang

12.12.2009,tarikh arwaj nenek aku meninggalkan aku.masa tu airmata aku berderai tak berhenti henti sampai time cium kepala mayat dia,abis basah dahi mayat arwah nenek aku kene air mata aku.tapi,aku dah cuba tahan tak boleh juga,aku bukan sengaja na menyiksa ketenangan roh arwah nenek aku.Hmmm.kalau korang nak tau arwah nenek aku meninggal sebab jangkitan kuman dalam paru paru.Sebelum dia meninggal,dia memang ta sedar diri selama sebulan lebih,ramai yang dia tak kenal.tapi,dia kenal aku sorang jee.Bila masuk hospital,aku dapat tau arwah kene jankitan kumama kat paru paru.Ya Allah,masa tu aku memang menyesal gila ta doakan dia time dia suh doakan ta sakit dada.Sealam sebulan lebih tu,aku asik kusut jea,okit pasal keadaan arwah nenek aku kat hospital,then time tu tengah SPM,memang semua paper aku tibai cincai je jawab,ta bleh na focus,aku menyesal sampai tahap tu skali.
Mula dari peristiwa tu,aku dah ta tinggal solat lima waktu.Memang ada hikmah setai kata kata orang tua kita.

Petang tadi,aku ziarah kubur arwah nenek aku,kuburnya seolah-olah memamg tunggu kehadiran aku ntuk bersihkan kawasan dia,aku memang nangis time bacakan yassiin dan doa,tapi aku tahan jee.Cover macho jap,ada awel cun sebelah kubur arwah.eheh.

Hmmmmm,ok lahhh.aku dah ta tau na cerita apa lagiii.
Ok,masa ni lah aku na amik kesempatan na bagi ucapan buat insan insan kesayanganku,walau dimana jua kamu berada,saudara mara tersayang,sahabat dan taulan,kenalan dan sesiapa yang mengenali diri ini,ampin dan maaf ku phon andai diri ini sering menyakiti secara sengaja atau pun tidak.Seseungguhnya yang baik itu datang dariNya dan segala kelemahan itu datang dari diri saya sendiri.Moga kita happy dan ceria ceria selalu
"Senyum Ku Ukir Agar Terhapus Semua Duka"
Adioss!Salam :)


No comments:

Post a Comment

Jadi lh tikus yang menghormati blog aku ni.Ok good,tulis elok elok.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...